Pepper Blackberry

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Från noll

Av Pepper Blackberry - 15 juli 2012 18:19

Inga möbler, husgeråd, sängkläder eller mattor. Inga gardiner, ingen TV, inga tavlor och ingen bil.

När jag flyttar den första augusti börjar jag verkligen om från noll.

Jag kommer att leva på bara min egen lön, som inte är särskilt stor. Den kommer att täcka räkningar och mat, inte mycket mer.

Men det jag inte har i materiell väg, kompenseras av det jag kommer ha desto mer av:

Jag kommer att leva i ett överflöd av frihet, självrespekt och stolthet! Med massor av kärlek till mig själv, mina barn och livet.

Nu har jag spenderat snart åtta år i total materiell trygghet. Aldrig rädsla för att inte kunna betala räkningarna eller inte kunna ge barnen mat. Inget direkt överflöd av pengar, men tillräckligt många för att kunna slappna av och åtminstone unna sig de där vardagliga sakerna, som att inte behöva tänka hela tiden på vad saker kostar i mataffären, kunna köpa skor till barnen på en gång när de behöver dem, kunna gå på restaurang då och då.


Jag minns fortfarande hur det var att leva som ensamstående mamma på extremt låg inkomst; stressen, den ständiga pressen av att pengarna inte räckte. Att behöva välja bort räkningar och betala bara el och hyra, för att kunna äta också. Fy fan.

Nu väljer jag det livet igen. Förhoppningsvis blir det inte lika illa som det var ibland, då. Men det kommer hur som helst bli tufft. Det är det så jävla värt!













 
 
wiper

wiper

15 juli 2012 21:56

Kul att du tittade in på min blogg. Hägtig header och intressant blogg. Fint skrivet inlägg, har själv varit med om uppbrott.

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pepper Blackberry - 10 augusti 2012 18:49

Here it goes: Jag har inte jobbat på snart två veckor. Att förklara varför kräver lite bakgrundsinformation, därför kommer det här inlägget bli långt… Jag tycker verkligen det är roligt att jobba som kriminalvårdare. Det känns som det passar...

Av Pepper Blackberry - 30 juli 2012 21:11

"When life knocks you down, just get back up and say; You hit like a bitch"   Idag blev jag rejält knockad av livet. Jag kommer att resa mig igen och ge livet fingret, men inte på några dagar än... Det finns gränser för hur mycket skit som ...

Av Pepper Blackberry - 26 juli 2012 19:56

Äldsta sonen är hos sin biologiska pappa som bor i ett grannland. Han är före detta missbrukare, och som sådan inte någon raketforskare direkt. Men trots alla sina problem och sina svårigheter att tänka vuxet och moget, har han ett hjärta av åtminsto...

Av Pepper Blackberry - 22 juli 2012 20:49


            Just ikväll längtar jag extra mycket efter dagen då flyttlasset går...             ... för nu har jag slösat bort tillräckligt många år på någon som inte var värd mig.       ...

Av Pepper Blackberry - 22 juli 2012 20:42


     

Presentation


When life knocks you down, get back up and say "you hit like a bitch!"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards